Rabu, 2 Oktober 2013

Simpan Duit Gaji dan Beli Emas Cara Layan Diri

salam semua, hari ini 25 september 2013. sempena hari gaji kerajaan, maka adalah penting untuk disarankan kepada semua agar menyimpan sedikit duit gaji anda kepada simpanan emas fizikal. sebagaimana yang disarankan oleh pakar-pakar pengurusan kewangan, Selain mempunyai insurance persendirian seperti takaful prudential, Simpanan emas fizikal  juga lebih baik berbanding duit kertas yang mana mempunyai susut nilai dan kadar inflasi yang tinggi.


masakan tidak , sekarang anda tidak akan jumpa lagi karipap dengan harga rm0.10, ( akibat dari kesusutan teruk nilai duit kertas) dan ANDA MASIH BOLEH  membeli kambing pada harga 1 dinar ( jika pandai cari, walaupun sekarang nilai harga emas semasa turun teruk sekali, ia masih mempunyai nilai tinggi sekarang akibat dari kesusutan nilai duit kertas )


jadi pada anda dan pada saya juga adalah disarankan menyimpanlah sekurang2nya 1 gram sebulan. samada dalam bentuk goldbarcincin emas, atau loket emas. jika mampu sedikit boleh simpan 2 gram emas.... atau 1 dinar emas sebulan. anda tidak jolly pun dengan simpanan ini. ianya adalah untuk kegunaan masa depan anda. terdesak duit masih boleh dipajak arahnu. ( emas masih ada, duit pun dapat )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan